Kauniina Lauantaipäivänä Villa Nokassa

Posted by Anastasia Roivainen on lokakuu 13, 2012 – 13:58

Villa Nokka

Vietimme Luxury Holidayn tiimin kanssa ikimuistoisen syyspäivän upeassa Villa Nokassa Padasjoella. Matka perille vei vajaa pari tuntia, ja metsätien päässä se kohosi kaikessa kauneudessaan; Villa Nokka upeine järvimaisemineen. Meitä odotti lämmin vastaanotto. Ihastelimme huvilan valoisia ja kauniisti sisustettuja tiloja. Tilavasta tupakeittiöstä aukesi huikeat järvinäkymät kolmeen eri suuntaan.

Villa Nokkia insideHieno 150 m2 kokoinen Villa Nokka tarjoaa tasokasta majoitusta kahdeksalle henkilölle. Huvilan tilat käsittävät 5 huonetta, keittiön, tilavan kuistin ja miellyttävän, katetun aurinkoterassin. Viimeisen päälle varustellussa huvilassa on internetyhteys (WiFi/WLAN), satelliittikanavat (yli 400 kanavaa), TV, DVD –soitin, ilmastointi, lattialämmitys ja mahdollisuus tilata siivouspalvelu sekä catering-palvelu huolehtimaan ruokailuista. Hyvin varustellusta keittiöstä löytyy tarpeelliset astiat ja välineet myös omatoimiseen ruoanvalmistukseen: mm. sähköhella, astianpesukone, mikro, kahvinkeitin, vedenkeitin, leivänpaahdin, jääkaappi/ pakastin, astiasto ja ulkona on lisäksi kaasugrilli.

BoatPian vene jo kiidätti meitä järveä pitkin kohti Padasjoen satamaa. Siellä nousimme purjeveneeseen seilaamaan kohti Päijänteen Kansallispuistoa. Nautimme kahvista ja vastaleivotusta mustikkapiirakasta kuunnellessamme kipparipariskunnan kertomaa heidän purjehdusseikkailuistaan maailman merillä. Ilma oli mitä parhain ja suurimman osan vain nautimme auringonpaisteesta ja upeista maisemista.

Kansallispuistossa pääsimme nauttimaan savustettua siikaa ja paistamaan makkaraa nuotion lämmössä jättigrillikatoksen alla. Ulkoilureitit ovat ihanteelliset ja saaren voi kävellä päästä päähän nauttien metsän tuoksusta ja äänistä.

KotaMatkamme jatkui perehtymään kalastuksen saloihin. Pääsimme näkemään ja kokemaan ammattilaisten ohjauksessa uistelua sekä virvelöintiä. Seurasimme kalastusoppaan ammattitaitoista työskentelyä ja kyllä täytyy todeta, että uistelu on taitolaji, kun osaa pitää niin monia ”lankoja käsissään” sotkeutumatta niihin J. Virvelöinti onnistui vallan mainiosti, kun sormet tajusivat muutaman harjoituskerran jälkeen päästää ajoissa irti siimasta. Saimme jopa kehuja meidän hienoista heitoista. kivaa oli, nauru raikasi ja napattiin ainakin näääin iso hauki.

Fishing boat Fishing boat2

Dining tableAuringon laskiessa ilma alkoi jo viiletä ja suuntasimme nokkamme kohti Villa Nokkaa. Siellä meitä odotti lämmin sauna ja ulkoporeamme. Jos tämä ei rentouta, ei mikään! Nautiskelimme poreista ja edessämme oli näkymä tyynestä järvestä ja meidät ympäröi hiljaisuus. Päätimme olla rohkeita ja pulahtaa järveen, ja niin me teimme. Muutama kiljahdus taisi kuulua sekä nopeat askeleet takaisin saunan lämpöön.

Pöytä oli katettu ja oli aika aloittaa rapuillallinen. Ravut oli Villa Nokan omasta rannasta pyydettyjä ja taatusti tuoreita. Siinä se ilta vierähti takkatulen tunnelmassa jutustelun ja herkuttelun merkeissä. Huvilan catering palvelut olivat todella toimivat ja ruoka herkullista.

Yön pikkutunneilla kipusimme yläkertaan yöpuulle. Tapahtumarikas päivä ulkoilmassa, rentoutuminen saunan ja paljun lämmössä, hyvä ruoka ja todella mukavat sängyt takasivat sikeät yöunet.

Fireplace

Meitä onnisti, sillä seuraavana aamuna heräsimme sateeseen, mitä kesti koko paluumatkamme ajan.

Suosittelemme Villa Nokkaa sekä Villa Tyyrpuuria ja Paapuuria, mihin myös tutustuimme, lämmöllä. Maisemat ovat kerrassaan upeat, ja eri vuoden ajat tuovat oman ainutlaatuisen särmänsä. Aktiviteetteja löytyy paljon ulkoilmahenkisille lomailijoille ja kaikki palvelut niin kalastusreissuista catering palveluihin pelaavat hienosti. Asiakasta on ajateltu viimeisen päälle kaikessa. Ja ah, se oma rauha ja hiljaisuus! Tämä pieni reissu niissä ihanissa maisemissa oli todellinen irtiotto arjesta ja siitä saikin uutta puhtia kohti syksyn pimeneviä iltoja.

Lisätietoa Villa Nokkasta http://www.luxholiday.fi/fi/275.html tai ota yhteyttä asiakaspalveluun : info.fi@luxholiday.net, 09 2316 5095